امروز عده ای تاکید دارند فقط مواظب قشر متوسط و مرفه جامعه باشیم که اینها می‌توانندما را رئیس جمهور کنند!

امروز عده ای تاکید دارند فقط مواظب قشر متوسط و مرفه جامعه باشیم که اینها می‌توانندما را رئیس جمهور کنند!                    
بیانات حاج منصور ارضی در روز شهادت حضرت رسول اکرم صل الله و علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام در حسینیه صنف لباس فروشان 8 آذر 95



برائت از دشمنان اسلام واهل بیت تاقیامت در زندگی مومنان جاودان است
اگر دقت کرده باشید جمع بندی صحبتهای ما در این دو ماه محرم و صفر در مورد تبری و برائت از دشمنان اسلام بود و تاکید ما بر جاری بودن این برائت در زندگی امروزی است. یعنی نسبت به دشمنان اهل بیت و دین ازصدر اسلام که باعث خانه نشین شدن امیرالمومنین شد تا ضربات دشمنان امروزی به اسلام که باعث شناخته نشدن دین اسلام برای بسیاری از مردم شده است باید اعلام برائت و بیزاری نمود. برائت چیزی نیست که فکر کنیم فقط در مداحی و شعر باید از آن صحبت شود، برائت چیزی است که در زندگی تاثیر دارد چون در همین مقطع از زمان می‌توانی برائت داشته باشی، می‌توانی محبت داشته باشی و یا اصلا بدون برائت و حب بی تفاوت باشید ولی هرکدام از این رفتار در زندگی اجتماعی و جامعه ما تاثیر دارد.
چرا نباید برائت داشت درحالی که دشمنی هنوز جریان دارد؟
توجه کنید یک روز در همان صدر اسلام مروان وارد عمل می‌شود و کارهای انجام میدهد و روزی دیگر آل مروان می‌آیند و در زیارت عاشورا نیز لعن می‌شوند، یعنی همانطور که در امور خیر افرادی شریک می‌شوند در شّر نیز عده ای شریک هستند،و ایادی دارند. شما داعش را نگاه کنید تأمین شده صهیونیستها و آمریکایی‌ها هستندولی وقتی توجه میکنی می‌بینی اینها بدترین دشمنان اهل بیت را در بین آل سعود پیدا کردند و الان می‌بینید لشگر شمردارند، لشگر ابوسفیان دارند، خوب توجه کنید می‌بینید اصل این تمرینات و پرورشها در اردن است یعنی سعودی‌ها حمایت میکنند و اردونی‌ها پرورش می‌دهند، منظور این است که آنها فهمیدند بهترین دشمنان اسلام با پیروی از همان دشمنان می‌توان تربیت کرد حتی در ظاهر ... ولی ما هنوز نفهمیدیم آیا آل مروان فقط همان‌ها بودند که در صدر اسلام از آنها یاد می‌شود و یا در عصر حاضر هم وجود دارند؟"وَ جَری فی ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ عَلَیْکُمْ" این فراز از زیارت عاشور می‌گوید هنوز در ظلم به اهل بیت اینها جاری و صاری هستند.

یادمان باشد کربلا محل تجلی تاثیر حلال و حرام بر زندگی اصحاب امام حسین علیه السلام بود
کربلا می‌روی ،محبت و هم ارادت خود را علاوه بر زیارت بایدمعطوف به فروع دین و حلال و حرام نمایی، مثلا چندتا رفیق برای زیارت با هم می‌روند کربلا، بعد در راه خسته می‌شوند و استراحت میکند خب اشکالی ندارد ولی چه معنی دارد در این سفر و حین این زیارت شما حدود شرعی ، اخلاقی و رفتاری را کنار بگذارید؟ با نامحرم بی دلیل اختلاط داشته باشید، هر حرف و شوخی به میان بیاید و... آن هم درجایی که تاثیر حلال و حرام خدا بر بندگان مشخص شده است.

از آداب زیارت کربلا؛ در میان جمعیت باش ولی با خود خلوت داشته باش
وقتی به آداب زیارت امام حسین مراجعه می‌شود می‌گویند کم بخور، کم بنوش، کم حرف بزن و... البته ما امسال تعداد همراهانمان کم بود به این موضوع توجه داشتیم ولی سالهای قبل اینطور نبود – وجود خوراکی، شیرینی و یا تنوع غذاها دلیل خوبی برای استفاده از آنها برای همه زوار نیست – در زیارت کربلا درمیان جمعیت باش ولی با خود خلوت کن همانطور که در زیارت عاشورا در میان جمعیت با خود خلوت میکنیم.  توجه کنید در لعن‌های موجود در زیارت عاشورا قتله کربلا و ایادی آنها هم فرد به فرد لعن شدند و هم به طور جمعی ، یعنی نفرمودند فقط لعن بر آل شمر ویا تابعین شمر، ولی در مورد دیگران این لعن‌ها وجود دارد. از این فراز می‌توان این برداشت را نمود که کربلا تجلیگاه حلال و حرام و احکام خداست پس از خدا بخواهیم در این زیارتها به ما نوری از این تجلی را نمایش دهد.

در زمان امام حسن علیه السلام مردم حرام خور شدند، وندای امام حسین علیه السلام را نشنیدند
باور کنید پولی که امام حسن علیه السلام به لشگر خود می‌دادند با پولی که لشگر از معاویه می‌گرفت هیچ فرقی وجود نداشت، یعنی می‌گفتند پول، پول است. حرام و حلال ندارد! به همین جهت امام حسین علیه السلام نتوانست لشگری برای خود درست کند، چون حلال و حرام برای مردم فرقی نداشت. نگاه کنید امام حسن علیه السلام ده هزار نفر لشگر آماده به رزم ایجاد می‌نمود، ولی این لشگر وفرمانده آن را با پول می‌خریدند، پس تازه می‌فهمیم هفتادو دو یار (یا بیشتر) امام حسین یعنی چه!

همدردی با زائران امام رضا و امام حسین در ایام شهادت امام حسن اولویت ما باشد
می خواهم بپرسم با این تجربه تاریخی اسلامی امروز چه کنیم؟ آنها که در راه امام حسین علیه السلام به شهادت می‌رسند که خوش به حالشان، شاید آرزومند آن بودند ویاحتماً توفیق داشتند، همین طور در راه امام رضا علیه السلام عده ای سوختند، خیلی سخت است، چون زائر بودن برای ما مهم است والان همشهری بودن یا نبودن برای ما فرقی نمی‌کند مصیبت سختی بر هم وطنان آذری وارد شد، ما توجه خود را به زائر بودن این مسافران معطوف میکنیم و می‌گوییم "در راه امام حسین یا امام حسن و امام رضا علیهم السلام جان باختن ارزش دارد" اینها و خانواده ایشان والا مقام هستند و خدا به آنها صبر دهد.

امروز ؛ روز شهادت پیامبر اکرم صل الله و علیه و آله است - به روایات صحیح و قوی - یک سوال از خود داشته باش امروز که آخرین روزهای ماه صفر است چقدر در بندگی خود پیشرفت کردی؟ در انفاق ، در دستگیری از مردم، البته همه مشکل دارند ولی شما به نوبه خود چه کردید؟
دستاورد انقلاب باید حفاظت از سرمایه داری باشد یا رفع نیازمندی جامعه؟
امروز عده ای تاکید دارند فقط مواظب قشر متوسط و مرفه جامعه باشیم که اینها می‌توانندما را رئیس جمهور کنند! این‌ها دارند کار خودشان را می‌کنند، و کاری به ما ندارند.از تو سوال میکنم امروز کدام گرفتار را نجات دادی؟ کدام گره را از کار رفیق خود باز کردی؟!حالا که گره آمده ، با این وضع بازار و چرخاندن پول ،گره می‌افتد ... با این وضعیت کرایه خانه‌ها ، وضعیت کار جوانان ما فقط بتوانیم دست یک جوان را بگیریم به حرمت امام حسن علیه السلام که قبل از باز پرداخت قرض به فکر آبروی افراد بود!

برای حفظ جوانان پاک و با ایمان باید به بضاعت خود تکیه کنیم
این روزها جوانان مشکلات زیادی دارند که ما فقط ظاهر آنها را می‌بینیم، همین چند روز قبل بود که مقام معظم رهبری فرمودند دنیای مجازی قتلگاه جوانان است، ما باید فکری کنیم. البته آنها که پول دارند اینجا نمی‌آیند و یا این ساعت نمی‌آیند که طعنه نخورند ولی همین خودمان می‌توانیم با بضاعت خودمان گره‌های را باز کنیم. این گره‌های کوچک و بزرگ را همین سینه زنها و گریه کن‌های پای دستگاه امام حسین علیه السلام گشودند( وام ازدواج،قرض الحسنه وجهیزیه) خلاصه باید کاری برای خودمان کنیم، فقط نگوییم امام حسن علیه السلام کریم است خب تو هم باش، بیا و دست یک نفر را بگیر...
نقشه‌های عجیبی دولتهای مختلف انجام دادند تا صندوقهای قرض الحسنه از میان برود و همین اتفاق هم افتاد، الان دیگر جایی نیست که وام قرض الحسنه پرداخت کند و یا یک خَیّر اعتماد کند و مبلغی را برای وام قرض الحسنه بپردازد، بانکها هم مثل گرگهای خون آشام برای ریال به ریال مردم نقشه داشتند.

کلید واژه ها:

نظرات

ارسال نظر

پست الکترونیک شما در بخش نظرات عمومی منتشر نخواهد شد.