مردم کوفه از شدت حرام‌خواری خط فکری‌شان کاملا تغییر کرده بود و چشم و گوش‌شان حرف حق را نمی‌شنید.

مردم کوفه از شدت حرام‌خواری خط فکری‌شان کاملا تغییر کرده بود و چشم و گوش‌شان حرف حق را نمی‌شنید.                    
بیانات حاج منصور ارضی در زیارت عاشورا روز نهم محرم الحرام تاسوعای حسینی مورخ هشتم مهر ماه ۱۳۹۶ حسینیه لباس فروشان


بسم الله الرحمن الرحیم

بدانید اهل بیت علیهم السلام هر لحظه‌ای که اراده کرده‌اند جز اراده پروردگار نبوده است.
در ادامه بحث زیارت مطلقه اول اباعبدالله علیه السلام به این فراز از رسیدیم " إِرَادَةُ الرَّبِّ فِی مَقَادِیرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَیْکُمْ وَ تَصْدُرُ مِنْ بُیُوتِکُمْ وَ الصَّادِرُ عَمَّا فُصِّلَ مِنْ أَحْکَامِ الْعِبَادِ " خواست پروردگار در اندازه‌گیری‌هاى امورش به سوى شما فرود می‌آید، و از خانه‌هاى شما صادر می‌گردد، و صادر شونده از شماست آنچه به تفضیل بیان شده از احکام بندگان.
اراده خدا در اندازه‌گیری همه کارها باید ابتدا هبوط پیدا کند و به امضای این خاندان به همه مخلوقات برسد. اگر امام شناسی ما این‌گونه‌ باشد خیال‌مان راحت می‌شود. صدور حکم برای همه خلایق با امضای امام حسین علیه السلام می‌رسد.
وقتی امام باقر علیه السلام حال جابر را پرسیدند عرضه داشت " در حالی هستم که پیری و مرض و مرگ نزد من از جوانی و سلامتی و حیات محبوب‌تر است. "
 امام باقر علیه السلام فرمودند: " اما من اگر خدا، جوانی یا پیری، مرض یا عافیت، مرگ یا حیات را برایم قرار دهد و بخواهد، من هم همان را می‌خواهم و می‌پسندم. "
پس بندگی یعنی اراده شخص مطابق اراده پروردگار باشد، حتی اگر اختیار هم داشته باشد. این‌که می‌گویند استخاره فقط معنی آن استخاره با تسبیح و قرآن برای همه کارها نیست بلکه در آن طلب خیرکردن از خداوند است. وظیفه و مسئولیت خود را انجام می‌دهیم ولی همراه آن از خداوند نیز طلب خیر می‌خواهیم در دعای استخاره -انتهای مفاتیح باب ادعیه و عوذات آلام و اسقام- نیز طلب خیر می‌کنیم و می‌خواهیم اراده‌مان در راستای اراده خداوند باشد. بدانید اهل بیت علیهم السلام هر لحظه‌ای که اراده کرده‌اند جز اراده پروردگار نبوده است، لذا در زیارت مطلقه اول اباعبدالله علیه السلام می‌خوانیم " إِرَادَةُ الرَّبِّ فِی مَقَادِیرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَیْکُمْ وَ تَصْدُرُ مِنْ بُیُوتِکُمْ " 

مردم کوفه از شدت حرام‌خواری خط فکری‌شان کاملا تغییر کرده بود و چشم و گوش‌شان حرف حق را نمی‌شنید.

در قضایای کربلا از حضرت زینب سلام الله علیها نقل است حضرت سجاد علیه السلام به شدت در تب می‌سوختند و بیمار بودند، در لحظات آخر در همان حال پدرم من را بوسید و از من پرسید چه می‌خواهی؟ گفتم می‌خواهم آن‌چه را که پروردگارم برای من تدبیر می‌کند پیشنهادی نداشته باشم اباعبدالله علیه السلام فرمودند آفرین که با خلیل خدا ابراهیم علیه السلام مشابهت داری. زمانی‌که حضرت سیدالشهدا علیه السلام فرمود می‌خواهم به میدان بروم امام سجاد علیه السلام گفتند بگذار یاران بروند فرمود همه رفتند! حضرت زین العابدین علیه السلام گفتند: بگذار بنی هاشم بروند، امام فرمود همه رفتند! عزیزم غیر از من و تو کسی در خیام نمانده است! امام سجاد علیه السلام گفت کمک کنید من با عصا و شمشیر بروم امام فرمودند نه تو بمان که حجت خدا پس از من هستی. امام سجاد علیه السلام سوال کردند پدر چه شد این مردم که برای شما نامه نوشته بودند. امام حسین علیه السلام به زبان حال فرمودند از شدت حرام‌خواری چشم و گوش آن‌ها حق را نمی‌شنود، خط فکری آن‌ها عوض شده است.
لذا می‌بینی افرادی را که از اول پای انقلاب بوده‌اند و به هر نحوی که می‌توانستند به دستگاه امام حسین علیه السلام خدمت می‌کردند ولی ناگهان عوض شدند که این تغییر از یک لقمه حرام شروع شده است. این‌ها که می‌بینید از اول که دشمن انقلاب نبودند، از ابتدا فکرشان این‌گونه نبوده ولی به‌وسیله لقمه حرام کاملا عوض شدند.
یک وقت شغل آزاد داری و یا در اداره هستی، فرقی نمی‌کند وقتی که کم کاری کنی، یا بی‌توجهی کنی در اداره، ارباب رجوع یا مشتری را دست به سر می‌کنی آن‌وقت کم‌کم بوی حرام می‌گیری و به دنبال بهانه گرفتن از دستگاه امام حسین علیه السلام می‌گردی. حرف بیهوده زدن مشکل دارد.
امام صادق علیه السلام در نقلی فرمودند حیوانات در این شب‌ها زار می‌زنند، آن‌وقت ما گریه نکنیم؟!
حضرت عباس علیه السلام نگاه نافذ و بصیرت افزایی داشته است. عالِم بزرگواری در شخصیت و زندگی حضرت سلمان تحقیق و مطالعه زیادی داشته که برایش مقایسه‌ای با حضرت ابوالفضل علیه السلام پیش می‌آید. در خواب می‌بیند معصوم به او می‌گوید مقایسه حضرت عباس علیه السلام با سلمان غلط است، یک نگاه عباس علیه السلام بر عالم سلمان می‌سازد. در واقعه کربلا شخصی سوال کرد کدام سر ایشان است؟ گفتند آن سر که از همه بیشتر جای سجده دارد، سر عباس علیه السلام است. او که در زیارت‌نامه به او می‌گوییم " الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ لِلَّهِ " حضرت عباس علیه السلام است.

نظرات

ارسال نظر

پست الکترونیک شما در بخش نظرات عمومی منتشر نخواهد شد.