امربه معروف و نهی از منکر جز واجبات مردم است، درهیئت یک تابلو بنویسید بی‌حجابی حرام است

امربه معروف و نهی از منکر جز واجبات مردم است، درهیئت یک تابلو بنویسید بی‌حجابی حرام است

بیانات حاج منصور ارضی در حرم سید الکریم ، مناجات کمیل 16 شهریور 97

اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
از نظر ماه وسال  قمری، روز آخر ذی الحجه  آخر سال قمری است و برای آن نماز و دعایی گفته اند. از به پاداشتن این نماز و دعا فریاد شیطان بلند می‌شود که می‌گوید تمام وسوسه‌های سال با این نماز از بین رفت. در روز اول سال قمری که اولین روز ماه محرم است از جانب امام رضا علیه السلام نمازی و دعایی وارد شده است که از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله روایت شده است. این توجه به تغییر ایام و سال مهم است، کسی که سال و روز و ماه برایش مهم نباشد نمی‌تواند خوب بندگی کند. دشمن می‌خواهد همه آنها که ایمان دارندرا به طریقی از یاد خدا دور کند که یادآوری ایام الله، سدی در برابر این حربه است. ایام الله یک تفسیر از ائمه معصومین است و یک ایام الله داریم که معنی روزگار و مناسبتها را می‌دهد. شما در روز آخر ماه ذی الحجه نماز را این گونه می‌خوانید:
لذا مرحوم «سیّدبن طاووس» نقل کرده است که در این روز، دو رکعت نماز مى خوانى و در هر رکعت، یک مرتبه سوره «حمد» و ده مرتبه سوره «قل هو اللّه» و ده مرتبه «آیة الکرسى» را مى خوانى و پس از نماز مى گویى: 

"اَللّهُمَّ ما عَمِلْتُ فى هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَل نَهَیْتَنى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ، وَنَسیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ، وَدَعَوْتَنى اِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَلَیْکَ، اَللّهُمَّ فَاِنّى اَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لى، وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَل یُقَرِّبُنى اِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنّى، وَلا تَقْطَعْ رَجآئى مِنْکَ یاکَریمُ"
«خدایا آنچه انجام دادم در این سال از اعمالى که مرا از آن نهى فرمودى و راضى بدان نبودى و من آن را فراموش کردم ولى تو فراموشش نکردى و مرا به بازگشت بسویت خواندى پس از دلیرى کردنم بر تو خدایا من از آن اعمال آمرزش مى طلبم پس بیامرز آنها را و هر عملى که انجام دادم از اعمالى که مرا به تو نزدیک گرداند پس آن را از من قبول کن و قطع مکن امیدم را از خودت اى بزرگوار»
منتهی این دعایی که بعد از نماز بیان میکنیم می‌خوانیم خدایا از کارهایی که مرا نهی کردی و پسندیده نبود من فراموش کردم ولی تو مرا فراموش نکردی و توجه به من داشتی، تا توبه کنم از گناهان ولی من توبه نداشتم ولی حالا می‌خواهم توبه کنم. عرض میکنم شاید از این دعا بهتر را خوانده باشید ویابخوانید اما این توجه به پایان سال و توجه به سال جدید که از محرم شروع می‌شود مهم است. و در آن نماز که خوانده می‌شود پیامبر به همین نکته تاکید دارند:
"اَللّهُمَّ اَنْتَ الاِْلهُ الْقَدیمُ وَهذِهِ سَنَةٌ جَدیدَةُ فَاَسْئَلُکَ فیهَاالْعِصْمَةَ مِنَالشَّیْطانِ وَالْقُوَّةَ عَلى هذِهِ النَّفْسِ الاْمّارَةِ بِالسّوَّءِ وَالاِْشْتِغالَ بِما یُقَرِّبُنى اِلَیْکَ [یاکَریمُ] یا ذَاالْجَلالِ"
«خدایا تویى معبود ازلى و این سال تازه است از تو خواهم در این سال نگهداریم را از شیطان و نیروى بر این نفس که پیوسته به گناه فرمان مى دهد و سرگرمى بدانچه مرا به تو نزدیک کند اى صاحب جلالت»
نکات آموزنده برای کسانی که می‌خواهند بنده خدا باشند را آموزش می‌دهند. اول اینکه ما پناه  می‌بریم به خداوند متعال واز او می‌خواهیم که عصمتی به ما بدهد که از شیطان دور باشیم و قوتی به ما عطاکند که نفس اماره را کنترل کنیم. در نبود این توانایی است که سینه زن در محرم عزاداری و محفلی را به هم می‌ریزدو دشمن نیز به دنبال همین است. برای مثال در این سوءمدیریت‌نو جامعه این همه نقصان به وجود آمده است ولی یک کلام بعضی از این روزنامه‌ها نمی‌نویسند، چرا؟! ولی می‌گویند وای دوباره محرم شد و این مداحان و هیئتی‌ها شروع کردند! در همین راستا می‌بینیم یک آقایی از قم میگوید مداحان و هیئت‌ها نباید حزبی باشند، نباید سیاسی باشند، نباید حرامی را بگویند و نباید حلالی را بگویند، این نمی‌شود!
این معنی تفکر رهبانیت است،حکم امربه معروف و نهی از منکر جز واجبات عموم مردم است و بر عهده همه مردم است و اینطور نیست که ما فکر می‌کنیم. این حرکت بسم الله گفتن(اولین و آخرین کار سال) در ماه جدید به ما نشان میدهد اگر کسی حواس جمع باشد از روز اول سال می‌تواند درست بندگی کندو آن سال برای او پر ارزش می‌شود، شما این دعا را بخوانید متوجه می‌شوید چقدر می‌تواند سال برای شما ارزشمند باشد. 
توجه به حقیقت عصمت کبری یعنی ابا عبدالله علیه السلام که در این روزها بین کربلا و آن انقلاب برزگ  که در حال وقوع می‌باشد و الحمدلله همه متوجه هستند قرار دارد. منتهی یک نکته وجود دارد، من و شما نیز در این برنامه‌ها شرکت داریم و پرچم میزنیم و مجلس داری میکنیم. اما شیطان همین نیات و اعمال را آلوده میکند، از مستمع که چطور لباس بپوشدو چطور در مجلس حاضر شود و چگونه از مجلس برود، وقبول و عدم قبول شرایط عزاداری برای اباعبدالله علیه السلام تا بانی که می‌خواهد برای دستگاه امام حسین پول بدهد و خرجی در این راه داشته باشد ولی توجه ندارد که پولی که در این راه میدهد، باید خمس داده باشد! - بزرگان می‌فرمایند از خرج یومیه می‌توان پول خرج کرد ولی از پولی که پس انداز کرده‌اید و خمس نداده‌ایداجازه تصرف ندارید- یا در رابطه با اجرای مراسمها هیئتها توجه داشته باشند، ابا عبدالله به این سبب که حرامی را حلال و حلالی را حرام اعلام نکرد قیام نمود، واین اعتراف را از مردم گرفت، پس عزادار و سینه زن ابا عبدالله نیز حق ندارند هیچ حلالی را حرام و هیچ حرامی را حلال کنند! پس در پذیرایی از مردم و برپایی هیئتها این نکات را رعایت کنید، بعضی‌ها کاملاً به این موضوعات بی‌توجه هستند. شما خودتان میتوانید در این روزهامشاهده کنید
هیئت‌ها کمترین کاری که میتوانند انجام دهند برای حفظ شعائر حسینی استفاده بصری از محیط هیئت است، در یک تابلو بنویسید بی‌حجابی حرام است! این اتفاقی است؟ لازم نیست حرفی هم زده شود. هنگام چای خوردن و یا پذیرایی این یادآوری چه اشکالی دارد؟ شما از همان ابتدا باید هیئت رادر کنترل امام حسین نگهدارید. ابا عبدالله فرمود من حلالی را حرام و هیچ حرامی را حلال نکرده، بیان این نکته بر این است یک عده اینکار را کرده بودند، و ابا عبدالله چنین نمیکند! حالا بعضی می‌آیند و توجیه میکنند ابا عبدالله را به خاطر بغضی که نسبت به پدر بزرگوارش داشتند به شهادت رساندند! در آن وقت اصلاً به دین کاری نداشتند، البته از این دین نماز خواندش مانده بود که برای همراه نگهداشتن مردم از آن استفاده می‌شد و برای جلوگیری از اعتراض مردم نماز و روزه گرفته می‌شد، پس واقعاً دین این نیست، البته در دین نماز و روزه و احکام جاری است. ولی دشمنان اهل بیت به دلایلی دیگر به نماز مشغول بودند.
من نمی‌دانم چطور می‌خواهید هیئت داری کنید ولی به همه بگویید این همه پرچم، باز هم کم است! باز هم پرچم بزنید، هرچه برای اباعبدالله خرج کنید کسی نمی‌تواند ایراد بگیرد، اما بدون اظهار امر به معروف و نهی از منکر نباشد! این دسته جات بزرگ عزاداری و یا موکبهای کوچک چادری ایراد ندارند بلکه با مداح و منبری که تظلم خواهی و امر به معروف میکنند و به بعضی از مسئولین اعتراض میکنند مشکل دارند. هرچند بزرگانی نیز به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرده‌‌اند اما تا وقتی در میان ماجرا قرار میگیریم می‌فهمیم چقدربه سختی عده ای دارند آبروی خود را حفظ میکنند!
خواندن و یا صحبت کردن در مورد ادعیه هم صاحب سخن می‌خواهد و هم مستمع پاکار ولی هنوز نیومده می‌خواهند بروند، چرا؟ چون از دو ساعت قبل از هیئت از خونه میزنند بیرون و تا قبل از رسیدن به هیئت خود را مشغول خوردن ویا کارهای دیگر میکنند و این خوردنها کسالت در دعا خواندن می‌آورد. خلاصه این که توجه به اصل محرم که قیام ابا عبدالله و دلیل این قیام باعث می‌شود ما عزاداری کنیم. این گریه‌ها و عزادری‌ها بدون توجه به این دلایل اثر و جاذبه نخواهند داشت. این هشدار را به جوانان می‌دهم، امام حسین توبه پذیر است و او می‌تواند دست شما را بگیرد، و تنها شرط ان این است که از توبه برنگردیم. خیلی از آدمها بودند که اعمال نادرست داشتند و آمدند و به محرم رسیدند تغییر کردند. شما می‌توانید به دستگاه امام حسین علیه السلام کمک کنید به زندگی خود توجه کنید و از خرجهای اضافه پرهیزکنید. 
من در موردپولی که خمس نداده شده گفتم، یک وقت شما از اول سال تا به آخر سال یک پولی برای عزاداری کنار میگذارید این پول امام حسین است و شما به آن دست نمی‌برید ولی یک عده هستند می‌گویند من هرچقدر بخواهید برای امام حسین علیه السلام پول خرج میکنم اما خمس وزکات نمی‌دهم، این یعنی مسخره کردن دین خدا! خمس و زکات واجب است ولی خرج برای عزداری امام حسین مستحب است  متوجه این تفاوت باشیم. اگر خمس به گردن دارید حداقل با یک مرجع مشورت کنید و این را دستگردان کنید وبعد کم کم پرداخت کنید، بگذارید زندگیتان پاک شود.