نگذارید با دین شما بازی کنند

نگذارید با دین شما بازی کنند

بیانات حاج منصور ارضی شب پنجم ماهمبارک رمضان مسجد ارک 21اردیبهشت 98

اَعُوذُبِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
"الْحَمْدُللّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُلِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَاعَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها"
"اللَّهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِیِّکَ وَ خَلِیفَتِکَ وَ حُجَّتِکَ عَلَى خَلْقِکَ وَ لِسَانِکَ الْمُعَبِّرِ عَنْکَ النَّاطِقِ بِحِکْمَتِکَ وَ عَیْنِکَ النَّاظِرَةِ بِإِذْنِکَ وَ شَاهِدِکَ عَلَى عِبَادِکَ الْجَحْجَاحِ الْمُجَاهِدِ الْعَائِذِ بِکَ الْعَابِدِ عِنْدَکَ وَ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ مَا خَلَقْتَ وَ بَرَأْتَ وَ أَنْشَأْتَ وَ صَوَّرْتَ وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَ مِنْ فَوْقِهِ وَ مِنْ تَحْتِهِ "
«خدایا دفاع کن، از ولیّت، و خلیفه‌ات و حجّت برآفریدگانت، و زبان سخنگوى از جانبت، و گویای به حکمتت، و دیده نگرنده به اجازه‌ات، و گواه بر بندگانت، آن سرور بزرگوار مجاهد، پناهنده به تو، عبادت کننده‌نزد تو، و پناهش ده از شرّتمام آنچه آفریدى و پدیدکردى و پروردى، و صورت دادى، و او را نگهدار از پیش رویش، و پشت سرش، و از جانب راست و چپش، و بالاى سر، و زیر پایش، به نگهدارى‌ات که تباه نشود هر که را به آن نگهدارى»
عرض ما بر این بود که یکی از کارهای در مسیر بندگی مدافع امام زمان بودن و در خواست دفع بلا وشرّ شدن از ایشان است تا حضرت سلامت باشد. حالا سوال مطرح شود که خداوند از امام زمان حفاظت می‌کند به دعای ما چه نیاز است؟ یا امام زمان که یک دعا کند همه چیز درست می‌شود! باید گفت ماهمه رعیت امام زمان هستیم وباید از خداوند در خواست سلامت ایشان را داشته باشیم یعنی مگر در زمان آن سیزده معصوم قبلی و یا یازده امام پیش از ایشان چند نفر بودند که پیامبرصلی الله و یا هر کدام از امامان شیعه را دعا کنند؟ افراد اندک و انگشت شمار بودند که از روی بندگی ایشان را باچنین نیتی دعا کنند. البته بودند افراد دلسوخته اما تاریخ این را نشان نمی‌دهد.
حالا که این موقعیت برای ملت آخرزمان به وجود آمده که با زبان و مال و جان از امام زمان دفاع کنیم چرا از موقعیت خود در دعا و نماز استفاده نکنیم؟ از طرفی وقتی بنده‌ای ضعیف که مستحق کمک و یاری است در حق بزرگترین شخصیت زمان خود دعا می‌کند نزد خداوندارزش پیدا می‌کند. همین صلوات ما بر محمد و آل محمد یعنی دفع بلا کردن از ایشان و مقام خواستن برای آنها برمقام و ارزش ما می‌افزاید. هم اینکه تو خود را همرنگ می‌کنی با این موضوع خود ارزش است. لذا بیان براین است که او  از شّر جمیع خلایق حفظ شود.

برای امام حسین علیه السلام چه کسی دعاکرد؟ از مدینه تا کربلا چند نفر او را چنین دعا کردند؟غیر از آن زنان بزرگوار مثل ام هیمنه و ام البنین و... کسی دیگر ایشان را دعا نکرد. یکی از نشانه‌های مدافع امام ،زبان اوست. همین سوال است، آیا امام زمان از زبان من و شما خیالش راحت است؟ به قول یکی از دوستان  چهل شب چهارشنبه جمکران به زیارت می‌رفت! در حالی که می‌توانست به زیارت حضرت معصومه مشرف شود تا ثواب زیارت چهارده معصوم را ببرد ولی برایش مهم زیارت امام زمان بود.
ما می‌خواهیم آهسته آهسته زندگی با امام زمان را شروع کنیم، باید اول از زبان خود شروع کنیم. وقتی همسر ما از زبان ماراضی نباشد زندگی مشترک، پایداری و استحکام خود را از دست می‌دهد. حالا خدای نکرده ببینیم آیا امام زمان از زبان ما راضی است؟ وقتی امام از ما می‌خواهد به خاطر خداوند در خانواده کوتاه بیاییم یعنی اشاره به همین موضوع دارد، والا دعا کردن چیزی حاصل نمی‌شود. اگر بگوییم خدایا تو امام را از هر بلا و شّری خفظ کن یعنی تو خود را دعا کردی " احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ"
ما برای هر فعالیتی ابتدا به جنبه‌های امنیتی و سلامتی آن توجه داریم حتی برای همین فیلمبرداری ساده ابتدا نظم وانضباط آن را تدارک می‌بینیم بعد شروع به فعالیت می‌کنیم. از سویی دیگر وقتی ما از خداوند می‌خواهیم امام زمان حفظ شود به نحوی خود را در این کار شریک کردیم و همین معنی مدافع حرم است. صد نفر برای دفاع از حرم میروند ولی یک نفر شهید می‌شود یعنی اوبیشتر مراقبه داشته وبقیه نیز باید این تمرین را داشته باشند تابه چنین مقامی برسند.
سیدابن طاووس می‌گوید این دعا فرج فقط برای شب 23 ماه رمضان نیست و ماهر شب در مجلس خود می‌خوانیم. حتی این دعارا هر وقت می‌توانیم بخوانیم وبیشتر از این می‌توان صدقه و مبلغی پول برای سلامتی امام زمان کنار بگذاریم. چطور مابرای خانواده و خود صدقه می‌دهیم ولی برای امام زمان صدقه ندهیم؟ امام زمان که فقط گریه‌ نمی‌خواهد. وقتی به امام حسین علیه السلام سلام می‌دهیم می‌دانیم ایشان جواب ما را می‌دهند پس امام زمان نیز برای ما خرج می‌کند.
امام معصوم به ابوحمزه ثُمالی فرمود برای اموات حج و صدقه به جا آوردی، حالا برای یک فرد زنده‌تر از ما چنین کاری باید انجام دهیم. آنچه در راه خدا خرج شود می‌ماند. از بزرگان عالم درهمین تهران (شیخ علی اکبرنهاوندی) نقل است که به شاگردان و نزدیکانش تکلیف کرده بود برای امام زمان صدقه کنار بگذرند. 
به اندازه خودمان برای حفظ امام زمان باید کارکنیم. اول زبان  و دست و گوش خود را از گناه نگه داریم بعد قلب خود را از گناه دور می‌کنیم. بعد دیگران را شروع کنیم به دعا کردن برای نزدیک شدن به امام زمان، خانه خود را برای امام زمان تدارک ببینیم. استادان ما می‌گفتد خانه‌های ما خیلی خوب است ولی هنوز جای امام زمان نیست. امام زمان به خانه ما می‌تواند رفت و آمد داشته باشد؟ چقدرخمس بدهکار هستید؟ شما خودتان را قاضی کنید؟ ببینید و حساب کنید. این کارهارا باید جوانان برعهده بگیرند. امام زمان برای آمدن در غیبت به سر می‌برد. او برای آمدن به خانه‌های شیعیان آمده است، آیا شیعیان برای آمدن ایشان آماده هستند؟ وقتی من رفتار و کردار درستی ندارم کار خراب می‌شود.
موضوع بعدی که دعا به آن اشاره می‌کند، خُف حضرت است زرارة بن اعین گفته که از امام صادق علیه السّلام شنیدم که مى‌فرمودند:براى آن جوان پیش از قیامش غیبتى است.
عرض کردم:براى چه‌؟حضرت فرمودند:خواهد ترسید.و با دست به شکم مبارکش اشاره فرمود.بعد فرمودند:اى زراره! او کسى است که انتظارش کشیده مى‌شود،او کسى است که مردم پیرامون ولادتش دچار شکّ‌ و تردید مى‌شوند،یکى مى‌گوید: وقتى پدرش از دنیا رفت فرزندى نداشت، دیگرى مى‌گوید:مادرش به او باردار است،کسى دیگر مى‌گوید:او غایب است،و کس دیگرى مى‌گوید:متولد نشده است،و کسانى هم مى‌گویند: ایشان دو سال پیش از وفات پدرش متولد شده است. اوست که شیعه در انتظارش است،و خداوند متعال دوست مى‌دارد که شیعه را در این انتظار امتحان کند و آن‌وقت است که اهل باطل شکّ‌ مى‌کنند.
عرض کردم:جانم به فداى شما اگر آن زمان را درک کردم،چه کارى کنم‌؟
حضرت فرمودند:اى زراره!اگر آن زمان را درک کردى این دعا را بخوان:
خداوندا!خودت را آن‌گونه که هستى به من بشناسان،پس اگر تو خودت را به من نشناسانى پیامبرت را نخواهم شناخت...تا آخر دعا.
"إِنَّ لِلْغُلاَمِ غَیْبَةً قَبْلَ أَنْ یَقُومَ قُلْتُ وَ لِمَ قَالَ یَخَافُ وَ أَوْمَأَ بِیَدِهِ إِلَى بَطْنِهِ ثُمَّ قَالَ یَا زُرَارَةُ وَ هُوَ اَلْمُنْتَظَرُ وَ هُوَ اَلَّذِی یَشُکُّ اَلنَّاسُ فِی وِلاَدَتِهِ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ إِذَا مَاتَ أَبُوهُ فَلاَ خَلَفَ [لَهُ] وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ هُوَ حَمْلٌ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ هُوَ غَائِبٌ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ [مَا وُلِدَ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ] قَدْ وُلِدَ قَبْلَ وَفَاةِ أَبِیهِ بِسَنَتَیْنِ وَ هُوَ اَلْمُنْتَظَرُ غَیْرَ أَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى یُحِبُّ أَنْ یَمْتَحِنَ اَلشِّیعَةَ فَعِنْدَ ذَلِکَ یَرْتَابُ اَلْمُبْطِلُونَ قَالَ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ وَ إِنْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ اَلزَّمَانَ فَأَیَّ شَیْءٍ أَعْمَلُ فَقَالَ یَا زُرَارَةُ إِنْ أَدْرَکْتَ ذَلِکَ اَلزَّمَانَ فَادْعُ بِهَذَا اَلدُّعَاءِ «اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیَّکَ إِلَى آخِرِهِ»"
الان نیز عده‌ای باغیبت امتحان شدند، عده‌ای منکر وجود ایشان هستند، درهمین دوران بافیلمها وتئاترهایی که می‌سازند وجودامام را نفی می‌کنند وبعد از انتشار آن از وزیر سوال می‌شود که این چه فرهنگ سازی است؟!  در یکی از این کارها بود دیدم چند زن رجاله شعر هیئت را با هم می‌خواندند، بدون رعایت حدود شرعی! خوب اینها کجا می‌خواهند بروند؟
بازی کردن با دین کاری ندارد،بازی نکردن با دین است که سخت است. اگر عُرضه داری نگذارید با دین شما بازی کنند. باید بگویم با کسی که با امام زمان دشمنی دارد زبان دعا چنین برخورد کرده:
"العَنهم فی بِلادِک  و و اَصلِهم ناراً  و اَسکِنهُم اَسفَل نارِک و احط بهم اشد عذابک، و اصلهم نارا، و احش قبور موتاهم نارا "
«درشهر ودیار عالم برآنها لعنت کن و در اسفل السافلین جهنم سکنایشان ده و اشد عذابت را برآنها محیط ساز و آتش سخت انتقام را بر قبور مردگانشان بفرست»
آن وقت به ما می‌گویند مرگ برآمریکا نگوییم؟ این هم سند مرگ برآمریکا درادعیه! این را به این مسئولین می‌گویم که بعضی هاشون بی‌دینی را منتشر می‌کنند، این لعن را به خاطر برهم زدن مملکت اسلامی و خراب کردن جامعه بر آنها می‌فرستیم. بندگان خدا را ضایع می‌کنند، وقتی دو روحانی در مدرسه فیضه فریاد زدند فوراً برخورد شد و حالا این سند در مفاتیح موجود است. فلذا امام زمان نیز خُف دارند تا زمانی که امر خدا بیاید و منتظر آن لحظه هستند.