دشمنان جلوی سپاه پاسداران خفت کشیدند

دشمنان جلوی سپاه  پاسداران خفت کشیدند

بیانات حاج منصور ارضی در مناجات مسجد ارک شب هشتم ماه مبارک رمضان 24 اردیبهشت98

اَعُوذُبِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
"الْحَمْدُللّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُلِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَاعَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها"
"اللَّهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِیِّکَ وَ خَلِیفَتِکَ وَ حُجَّتِکَ عَلَى خَلْقِکَ وَ لِسَانِکَ الْمُعَبِّرِ عَنْکَ النَّاطِقِ بِحِکْمَتِکَ‏ .... 
"وَ آمِنْهُ بِأَمَانِکَ الْوَثِیقِ الَّذِی لاَ یُخْذَلُ مَنْ آمَنْتَهُ بِهِ وَ اجْعَلْهُ فِی کَنَفِکَ الَّذِی لاَ یُرَامُ مَنْ کَانَ فِیهِ‏ وَ انْصُرْهُ بِنَصْرِکَ الْعَزِیزِ وَ أَیِّدْهُ بِجُنْدِکَ الْغَالِبِ وَ قَوِّهِ بِقُوَّتِکَ وَ أَرْدِفْهُ بِمَلاَئِکَتِکَ‏"
«و او را در پناهگاه محکم و استوار خود ایمن بدار که هر کس آنجا درآید در امان از هر خذلان است و او را در کنف حمایت خود بدار که هر کس در آنجاست بى‏ آرام و ناشاد نگردد و او را به نصرت با عزت خود منصور دار و به سپاه غالب و قاهر خویش مؤید فرما و به قوت و نیروى (نامتناهى) خود قوى و نیرومند گردان و فرشتگانت را با او همراه ساز»
در مورد امنیت حرفهای زیادی است، البته در وادی سیاسی امنیت سخن زیاد گفته شده و بارها شنیدیم. گاهی اوقات با همین لفظ امنیت دشمن سوء استفاده می‌کند و یک امنیتی برای ما تعریف می‌کند، که باید اول مستعمره باشیم بعد امنیت دروغین را برای ماپیاده کنند، که در بعضی از کشورها اجرا می‌شود. اما امنیتی که ماشیعیان قبول داریم این گونه است: اول از همه، امام زمان در پناه خداوند محفوظ است واین را ما با دعا می‌خواهیم. و هرکس در این پناهگاه قرار بگیرد به دور از هر اذیت و خُذلانی است. بارها حدیث سلسله الذهب را شنیدیم که ولایت شرط توحید است و با این شرط وارد حصن پروردگار می‌شود.
" لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا"
«خداوند جل جلاله می‌فرماید: "لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ" دژ من است، پس هرکس که در دژ من درآید از عذابم در امان است. چون مرکب به راه افتاد [امام رضا](ع) گفت: [البته] با شرایطش و من جزو شرایط آنم»
ما درحال ترسیم موضوعی هستیم که با دعا مدافع حریم امام زمان می‌شویم و بعد چهارچوب حکومت امام زمان را بیان می‌کنیم، امنیت مردم و ایشان یکی از ارکان حکومت است. ما از الان دعا می‌کنیم که چنین حکومتی تشکیل شود حالا خودمان نیز باشیم یا نباشیم چون این آرزوی ماست. شما یک وقتی آرزو دارید مثلاً کربلا رفتن، اما نمی‌توانید به زیارت بروید. می‌فرمایند این آرزو به صورت ملکی این زیارت را انجام می‌دهد وبرای صاحب آرزو می‌نویسند. برای طواف مکه نیز همین امر است که ان شاءالله بانابودی آل سعود به امر خدا کسی نباشد که به حج نرفته باشد؛ در دعا ما نیز این را می‌خواهیم:
"اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ فِی عَامِی هَذَا وَ فِی کُلِّ عَامٍ"
امنیت مردم یعنی"أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ" اما شما جامعه را مشاهده کنید، معاش مردم را به مخاطره می‌اندازند تابا برطرف کردنش مثلا احساس امنیت را به مردم تزریق کنند، خب این امنیت دروغین است.ما در زیر سایه امام زمان و پیروی از ولایت امنیت داریم. مقام معظم رهبری قبل از رهبری در خطبه‌های نماز جمعه خود بحثی عنوان داشتند در باب ولایت فقیه همان ولایت امام زمان و ولایت امام زمان همان ولایت الله است. در تائید این موضوع نیز امام خمینی ره فرمودند بدانید ولایت فقیه همان ولایت الله است و در ادامه  آیه الله خامنه‌ای مثل خورشیدی است که می‌درخشد. 
امان یعنی عطا نمودن امنیت و آسایش و امان دادن یعنی کسی را در کنَف حمایت خود گرفتن .اینکه دشمن شماره تلفن مستقیم داده تابا او تماس برقرار کنیم، و از طرفی سمپاشی می‌کند که ما در خلیج فارس حضور پیدا کردیم! آن وقت با آمدن یک پهباد چهل کیلومتر عقب نشینی می‌کند.  کار اینها مانند کار  همان کسانی هستند که برای حضرت عباس علیه السلام  امان نامه آوردند. امان دروغین و شیطانی این شکلی است.،اما امان الهی عطای امنیت است .
"أَعْطِنَا مِنْکَ الْأَمَانَ"
«از جانب خود به ما امان بده» 
پس امام زمان فقط "بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری" نیست بلکه این دل محکم که جوانان ما دارند و پای هر حرکتی می‌ایستند و حمایت می‌کنند. اگر چنین امانی نبود جلوگیری  از فحشا و اشرار در دل ما ترس ایجاد می‌کرد ولی درمقابل، جمع شدن ما در دل تاریکی شب و مناجات دسته‌جمعی ما است که دردل ما نور امید و  ایمان را افزایش میدهد. در مورد امنیت امام زمان یک جمله دارند:
"إنّی أمانٌ لأِهلِ الأرضِ کَما أنَّ النُّجُومَ أمانٌ لأِهلِ السَّماءِ"
«من مایه امان اهل زمینم؛ چنان که ستارگان مایه امان اهل آسمان‌اند»
و در حدیثی دیگر امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند:
"نَحنُ بَیتُ النُّبُوَّةِ، ومَعدِنُ الحِکمَةِ، أمانٌ لِأَهلِ الأَرضِ، ونَجاةٌ لِمَن طَلَبَ  "
«ما خانه نبوّت و معدن حکمت و موجب امان زمینیان و رهایى کسانى هستیم که طالب رهایى باشند»
 در عربستان همین حرکات کوچک آزادی‌خواهانه که به شدت سرکوب می‌شود از همین بیان نشأت می‌گیرد چون با سرکوبی عده‌ای، عده‌ی دیگری ندای آزادی‌خواهی سر می‌دهند،ده نفر را شهید می‌کنند صد نفر هزار نفر بیدار می‌شوند. نه تنها در عربستان بلکه در کشورهای آفریقایی همین گونه است ،این اتفاقات در اثر همان خون شهدای آنهاست. نکته‌ای که  در حدیث قرار دارد این است همان گونه که به سبب ستارگان – شهاب سنگها - شیاطین از آسمان‌ها رانده شدند و امان و آرامش برای اهالی آسمان‌ها، از جمله ملائکه فراهم شد، وجود امام زمان علیه السلام نیز تکویناً و تشریعاً سبب طرد شیاطین از اهل زمین، خصوصاً انسان‌ها خواهد بود.  با این دعاها وصدقه و حرکتهای سازنده جهادی علاوه برثمرات ظاهری دفع بلا نیز می‌کنند به همین سبب ما مجلس را با دعا و صدقه آغاز و پایان میدهیم. 
مرحوم صدوق در کتاب کمال الدین و تمام النعمه در باب 43 که مربوط به افرادی است که حضرت را دیده‎ اند، روایتی لطیف نقل می‎ کند که این بحث را به صورت کامل روشن می‎ نماید: «ابو نصر طریف می‎گوید: بر صاحب الزمان داخل شدم. پس حضرت فرمود: آیا مرا می‎شناسی؟ عرض کردم: آری! پس فرمود: من کیستم؟ عرض کردم: شما سید و آقای من پسر سید و آقای من هستید. پس فرمود:
"أَنَا خاتَمُ الأَوْصِیاءِ وَ بی یَدْفَعُ اللّهُ الْبَلاءَ عَنْ أَهْلی وَ شیعَتی"
«من آخرین اوصیاء هستم به واسطه من خدا از خاندان و شیعیانم دفع بلا می‎‌کند»
به همین واسطه (حدیث) می‌گویم آنچه باید تِکرار شود این است: امام زمان با ما زندگی می‌کند، ما تصمیم بگیریم که با ایشان زندگی کنیم. اول شرط زندگی کردن با ایشان نیز "تقوا" است، تقوا یعنی متوجه حلال و حرام بودن! ما در این ماه بیاییم کمی به فکر خودمان باشیم وکمی از عمر را خرج خودمان کنیم. ما یازده ماه مشغول معاش بودیم، همین یک ماه را متوجه باشیم تا بقیه سال جبران شود.
امیرالمؤمنین على بن ابیطالب علیه السّلام در غرر الحکم کوتاه به همین موضوع امان پرداخته است:
"مَنْ سَاءَتْ سِیرَتُهُ لَمْ یَأْمَنْ أَبَدا"
«کسى که رفتارش زشت است هرگز در امان نیست»
کسی که رفتارش زشت است، حالا زشت چیست؟ یک وقتی ما در خانه خود رفتاری به فرزند خود می‌آموزیم که باهیچ معیاری همخوانی ندارد، زندگی فقط دعا کردن نیست.
وقتی مابه جایی رسیدیم دعاهایمان شروع می‌شود "وَ انْصُرْهُ بِنَصْرِکَ الْعَزِیزِ وَ أَیِّدْهُ بِجُنْدِکَ الْغَالِبِ" شبیه این مطلب را در دعای افتتاح داریم:
"اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّ أَمْرِکَ الْقَائِمِ الْمُؤَمَّلِ.... وَ أَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ"
« خدایا درود فرست بر ولی امرت، آن قائم آرزو شده.... و به روح القدس تأییدش کن ای پروردگار جهانیان»
خدایا لشگر امام زمان را غالب کن، این کار را مگر لبنانیها در ماه رمضان انجام ندادند! این نتیجه نور ایمان است. فلسطینیها تازه دارند از لبنانیها درس می‌گیرند، دراین چندسال هرچه ضربه می‌خوردند از ضعف اعتقاد بود ولی حالا می‌بینند دچار پاکسازی قومی شدند، حالابا هرچه دارند از خودشان دفاع می‌کنند. یک پیشنهاد برای فرماندهان سپاه دارم  تنگه هرمز را  یک شب  ببندید، یا برای بررسی ناوگانهای مشکوک این تنگه را ببندید! آن وقت رفتار علوی را با عمرعاص‌های زمانه مشاهده کنیم، اگر خودشان را کثیف نکردند!
اینکه سپاه  پاسداران را تروریست نامیدن به همین خاطر است که  دشمنان جلوی این سپاه  پاسداران خفت کشیدند. از عمرعاص‌های زمانه ترسوتر غربزدهای کشور هستند، که بزدلهای سیاسی هستند. عرض بر این است خدایا به قوت تو این سپاه امام زمان را محکم کن! حالا ببین امام زمان بیاید چه خبر می‌شود. شاید ما نباشیم اما او می‌آید. در بحار از حضرت امام صادق علیه السلام روایت است که فرمود: بر او(حضرت مهدی علیه السلام) سی هزار فرشته و سیصد و سیزده فرشته فرود می‌آیند. ابان بن تغلب عرضه داشت: تمام این فرشتگان؟ فرمود: آری فرشتگانی که با نوح در کشتی بودند و فرشتگانی که با ابراهیم بودند هنگامی که به آتش افکنده شد، و آن هایی که با موسی بودند هنگامی که دریا را برای بنی اسرائیل شکافت، و آن هایی که با عیسی بودند هنگامی که خداوند وی را به سوی خود بالا برد، و چهار هزار فرشته نشانداری که با پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم بودند، و هزار فرشته ای که پی در پی فرود آمدند تا به همراه حسین بن علی علیه السلام با دشمنان نبرد کنند، ولی به آن‌ها اجازه داده نشد، آن‌ها کنار قبر آن حضرت پریشان و غبار آلود و گریان هستند تا روز قیامت. رئیس آنان فرشته ای است که منصور خوانده می‌شود، هیچ کس آن حضرت را زیارت نکند مگر این که این‌ها به استقبال آن می‌روند و یا هنگام وداع او را مشایعت می‌کنند، و هیچ بیماری نیست مگر این که به عیادتش می‌روند، و هیچ کس از دنیا نرود مگر آن که بر بدنش نماز می‌گزارند و پس از مرگ برای او طلب مغفرت می‌کنند. و همه این‌ها در زمین منتظر قیام قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند تا هنگام ظهورش فرا رسد.
حرف براین است ما منتظر امامی هستیم که وقتی آمد مردم با کمبود شکر و گوشت نترسند. ولی این امام با ما زندگی می‌کند و شبانه روز در کنار مردم است و در تمام هیئتها و مجالس پا می‌گذارد و حواسش به همه مردم هست، در نتیجه همه مردم را دعا می‌کند. ولی یادمان باشد این امام ما را در همه حال می‌بیند، وبا این وجود دم افطار ما را دعا می‌کند. این تغافل امام دستور امام علی علیه السلام است:
"إنّ العاقِلَ نِصفُهُ احتِمالٌ ، و نِصفُهُ تَغافُلٌ"
«خردمند، نصفش تحمل و بردبارى است و نصف دیگرش نادیده گیرى»
 امام زمان با ما زندگی می‌کند ولی ما هنوز شروع نکردیم با ایشان زندگی کنیم، از کجاباید زندگی با امام زمان را شروع کنیم؟ از پاک کردن دل و روح ومال، دراین ماه رمضان دل و روح و شکم را پاک می‌کنیم برای شبهای قدر مال خود را نیز پاک کنیم این خمس چیز سختی  نیست! بروید از علما سوال کنید.