اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ ِ

بیانات حاج منصور ارضی ، شب هشتم ماه مبارک رمضان 13 اردیبهشت 1399

بیانات حاج منصور ارضی مسجد ارک

بیانات حاج منصور ارضی ، شب هشتم ماه مبارک رمضان 13 اردیبهشت 1399

اَعُوذُبِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ

"الْحَمْدُللّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُلِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَاعَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها"

"الثَّائِرِ بِأَمْرِکَ وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَ بَوَارِ الْکَافِرِینَ وَ مُجَلِّی الظُلْمَةِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ وَ السَّاطِعِ بِالْحِکْمَةِ وَ الصِّدْقِ وَ کَلِمَتِکَ التَّامَّةِ فِی أَرْضِکَ الْمُرْتَقِبِ الْخَائِفِ وَ الْوَلِیِّ النَّاصِحِ سَفِینَةِ النَّجَاةِ وَ عَلَمِ الْهُدَی وَ نُورِ أَبْصَارِ الْوَرَی وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدَی وَ مُجَلِّی الْعَمَی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً إِنَّکَ عَلی‌ کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ" 
«به فرمان تو انتقام­جو است، دوست اهل ایمان است، و موجب تباهی کافران است، ظلمت را روشنی بخشد و حقّ را روشن گرداند، و با حکمت و صدق پرتو افشانی می‌کند، و کلمه تامّه تو در زمین شما است، هم او که مراقب و ترسان است و ولیّ ناصح، او کشتی نجات، و نشانه هدایت و نور دیده‌ اطرافیان است، و بهترین کسی است که قمیص بر تن داشته و ردا بر دوش انداخته، جلا دهنده دلتنگی­ها، هم او که زمین را پس از آنکه پر از ظلم و جور شده؛ مشحون از عدل و داد می‌کند، همانا تو بر هر کاری قادر و توانایی.‌»

از صفات حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که در زیارت­های ایشان زیاد بیان شده است؛ ایشان غیراز اینکه سفینه النجات و علمدار هدایت هستند، روشنی چشم خلق هم هستند " نُورِ أَبْصَارِ الْوَرَی" . نمی‌فرمایند نور چشم مومنین بلکه نور چشم همه اطرافیان هستند. وقتی حضرت تشریف می‌آورند چشم همه روشن می‌شود فارغ از دین و مذهب! نکته زیباتر که کمتر به آن پرداخته شده " خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدَی" ایشان لباس و ردای خاص برتن دارند که اعجاب­آور است و نکته اینجاست که حضرت هر وقت بخواهد می‌تواند اینکار را بکند و الان نیز می‌تواند اینکار را بکند. نکته بعدی بینا کردن هر نابینایی است، ما همه نابینا هستیم بر اثر اعمال خودمان این اتفاق افتاده است. توجه کنید که بصیر مورد نظر در چشم خلاصه نشده و دل نیز مورد نظر است. حضرت بیناکننده نابینایان است. کارها و صفات حضرت را بخوانید خیلی زیبا و مهم است.

مناجات وقتی همه با هم باشند مانند احرام پوشیدن در مناسک حج است البته مناجات تقرب خلق به پروردگار است، نیمه شب بهانه است و لباس احرام ما نیز لباس گدایی و سائل بودن است. چنانچه این لباس را برتن کنیم علامت داریم؛ والا با همین شخصیت که الان داریم با همین شخصیت هم بر می‌گردیم و فایده‌ای هم برای ما ندارد. اگر ما بفهمیم نابینا هستیم -عرض ما طبق دعای بعد از زیارت آل یاسین است- "اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُک اَنْ تُصَلِّی عَلی مُحَمَّدٍ نَبِی رَحْمَتِک وَ کلِمَةِ نوُرِک وَ اَنْ تَمْلاَ قَلْبی نوُرَالْیقینِ وَ صَدْری نوُرَالایمانِ وَ فِکری نوُرَالنِّیاتِ وَ عَزْمی نوُرَالْعِلْمِ وَ قُوَّتی نوُرَالْعَمَلِ وَ لِسانی نوُرَالصِّدْقِ وَ دینی نوُرَالْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِک وَ بَصَری نوُرَالضِّیآءِ وَ سَمْعی نوُرَالْحِکمَةِ وَ مَوَدَّتی نوُرَالْمُوالاةِ لِمُحَمَّدٍ وَآلِهِ" «خداوندا در پیشگاه مقدست دعا می‌کنم که بر پیامبر رحمت و کلمه نور خود، محمد صلی الله علیه و آله درود فرستی خانه دل من را از نور یقین و سینه‌ام را از نور ایمان انباشته فرما، فکر و اندیشه‌ام را به نور نیت­های خیر و عزم و اراده‌ام را به نور علم روشن و منور گردان، قوت جسم و جانم را به نور عمل تقویت فرما، زبان من را به نور راستی و دینم را به وسیله بصیرت و شناخت واقعی آن مساعدت کن، دیدگانم را با نور بصیرت، گوشم را به نور حکمت و قلبم را که خانه و مرکز محبت تو است محل تمرکز و جایگاه نور دوستی و محبت محمد وآل محمد قرارده.» در این دعا اعتراف می‌کنیم حضرت بیناکننده نابینایان هستند و اگر این را بفهمیم درست به در خانه او می‌رویم. اصلا ما با حضرت صاحب الامر علیه السلام حاشیه داریم و به همین دلیل می‌گویم زیارت آل‌یاسین را از ابتدای حدیث بخوانید که می‌فرماید: شيخ جليل احمد بن ابى طالب طبرسى رحمت الله عليه در كتاب شريف احتجاج روايت كرده كه از ناحيه مقدسه بيرون آمد به سوى محمد حميرى بعد از جواب از مسايلى كه از آن حضرت سؤال كرده بود: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم "لا لاَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَلا مِنْ اَوْلِیاَّئِهِ تَقْبَلُونَ حِکْمَهٌ بالِغَهٌ فَما تُغْنِى النُّذُرُ اَلسَّلامُ عَلَیْنا وَعَلى عِبادِاللَّهِ الصّالِحینَ" «به نام خداى بخشاینده مهربان، نه خود دستورش را تعقل مى‌کنند و نه از دوستانش مى‌پذیرند حکمتى است رسا ولى بیم دادن­ها سودشان ندهد سلام بر ما و بر بندگان شایسته خدا.» هرگاه خواستيد توجه كنيد به وسيله ما به سوى خداوند تبارك و تعالى و به سوى ما پس بگوييد چنانكه خداى تعالى فرموده است.‏

اهل مناجات بداند طبق پیام امام زمان علیه السلام هیچ‌کس در امر اهل بیت علیهم السلام عقل خود را وارد نمی‌سازد، یعنی از خودش فکر نمی‌کند. دوستان را نیز وارد این امر نمی‌سازند، و هرچه امام می‌داند انجام می‌شود. آل یاسین پیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که با این دو جمله آغاز می‌شود و سپس آیه قرآن وارد می‌شود "حِکْمَهٌ بالِغَهٌ فَما تُغْنِى النُّذُرُ اَلسَّلامُ عَلَیْنا وَ عَلى عِبادِاللَّهِ الصّالِحینَ" و بر خودشان سلام می‌دهند. بعد از این مناجات تازه می‌رسیم به آن دعای بعد از زیارت آل‌یاسین و حضرت بیان می‌کنند: "یمْلاَ الاَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً" «پس‌از فراگیر شدن ظلم و ستم، پُراز عدل و داد می‌کند.»

اگر ما واقعا امشب بفهمیم که آقای ما آمده و با این دعا که صادر شده باید به دست ایشان بینا شویم. تا وقتی که مناجات­های ما با دست خالی باشد با دست خالی هم از مجلس مناجات بیرون می‌رویم. در مناجات باید صادق بود و بگوییم ما چیزی نداریم و جاهلی هستیم که سر و پای وجودش در منیت فرو رفته است. امشب شب هشتم ماه رمضان است همه چیز دست خداست و حالا باید بگوییم "يا وَلِيَّ اللّهِ إنّ بَيْنى وَ بَيْنَ اللّهِ عزوجل ذُنُوبا لا يَأْتى عَلَيْها إلّا رِضاكُمْ" «اى ولىّ خدا بى‌گمان، ميان من و خداوند عزوجل گناهانى است كه جز رضايت شما، آن­ها را محو نمى‌كند.» اینجا از معاصی سخن گفته نمی‌شود بلکه به ذنوب اشاره می‌شود که اثر بر زندگی دارد و عاقبت کار را خراب می­کند. این دعا را برای امام رضا علیه السلام می‌خوانیم ولی اصل آن برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

وقتی که وارد مجلس مناجات و یا مجلس امام حسین علیه السلام می‌شوید باید توبه کنید، استغفار کنید چون در روز عاشورا همه نمازخوان بودند اهل قرآن و روزه بودند هر دو طرف یعنی یک نفر غیر مسلمان به نوادگان رسول الله صلی الله علیه و آله جسارت نکرد؛ یک نفر غیر مسلمان به کودکان آل الله جسارت نکرد؛ یک غیر مسلمان بر بدن­های بی‌جان و بی‌سر اسب نتاخت. عشق به اهل بیت علیهم السلام باعث جمع شدن و محبت باعث ماندن در این مجالس است. یک وقت سائل نیستی ولی صاحب­خانه می‌فهمد و باز هم عطا می‌کند؛ ولی گدا باید گدایی بداند. بقیه الله الاعظم علیه السلام نیز در این مجالس می‌نشینند و ما را می‌بینند همانطور که امام صادق علیه السلام عمل می­نمودند. همانطور که ظاهر خود را تطهیر و پاک می‌سازید، مال خود را پاک کنید و خمس دهید تا روح و معنویت خود را نیز تطهیر کنید. همانطور که فریضه نماز را به جا می‌آوریم تحت نظر صاحب الزمان علیه السلام هستیم، حتماً وقت روضه و مناجات نیز تحت نظر ایشان هستیم و باید همانگونه پاک و مطهر باشیم.