اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ ِ

بخش اول کلاس اخلاق مداحی

بخش اول کلاس اخلاق مداحی

ابتدا ایشان به شرح دعای مکارم الاخلاق پرداختند و در ادامه در مورد پرورش روضه جملاتی را بیان نمودند.

امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق فرمودند: " اللهم صل علی محمد و آله. و حلنی بحلیة الصالحین"  بار الها! مرا به زیور صالحین بیارای.

زینت صالحین چگونه به ما داده می شود؟ خدا باید بدهد.  خودمان نیز، تلاش کنیم.  خواهش می کنم،خواهش می کنم،خواهش می کنم نوکری شما در متن زندگیتان باشد.نوکری امام حسین(ع) باید زندگی شما باشد.اگر به درجه بندگی بندگی برسیم، بابای واقعی ما اباعبدالله(ع) و اباصالح(عج) می شود.  در قم گفتیم 3000 نفر از مداحان را بسیج کردیم.تمام ماهواره ها فریادشان بلند شده است. معادلاتشان به هم ریخته است. می خواهیم از ظرفیت نوکرها و سینه زن ها در این جامعه، استفاده کنیم.  یکی از بچه های کلاس که سوریه رفته بود،قطع نخاع شده است.یکی از خوننده ها(مداح ها) شهید شده است.یقینا ما باید بمیریم.ولی چه بهتر که با معرفت بمیریم. ‏

و البسنی زینة المتقین فی بسط العدل  و زینت متقین را بر من بپوشان تا به گسترش عدل موفق شوم.  اجازه ندارید هرجایی بروید و غذا بخورید.مراقب غذای جسم باید باشیم.چون در روح، سریع اثر می گذارد.  ارباب ما به فجیع ترین وجهی شهید شد. امر خودش بود که له شود.اسب،امام را می شناسد اما چون امر امام بوده است، می تازد. ابی عبدالله(ع) در مسیر نوکری می خواهد به صورتی که له شده است،خدا را ملاقات کند.  داداش! تا فحش نشنوی،تا گداخته نشوی،تا آبدیده نشوی، فولاد نمی شوی.وقتی افرادی، شما را ناراحت کردند برای آنها دعا کن. مثل دعای ماه رمضان که می خوانیم: اللَّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِين.

آیات 113 و 114 سوره آل عمران، ویژگی صالحین را بیان می کند. آیه 113: لَيْسُوا سَواءً مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ أُمَّةٌ قائِمَةٌ يَتْلُونَ آياتِ اللَّهِ آناءَ اللَّيْلِ وَ هُمْ يَسْجُدُونَ. آیه 114: يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ يُسارِعُونَ فِي الْخَيْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحينَ. این دو آیه را فراموش نکنید. صالحین اهل تلاوت قرآن در ساعات مختلف شب هستند. حداقل در سحر،سوره ی یاسین را بخوانید.فقط 7 دقیقه طول می کشد. صالحین اهل سجده و آمر به معروف و ناهی از منکر هستند. امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر کرده است.اما برخی، امام حسین(ع) را فقط برای خواندن روضه قتلگاه می دانند.  این جمله را از من یادگاری داشته باشید: غصه ها را برایتان بگویم یا قصه ها؟!  در جبهه برای من، نوار سید حسن قمی را آوردند. می گفت به جای چکمه های رضا خان،نعلین های خمینی آمده است.خدا از او نگذرد.  در هیئت باید بگویید: نگذارید آدم های دنیاپرست و سازشکار وارد مجلس شوند.  "و کظم الغیض "  بارالها! زیور صلاحیت و لباس تقوا را به من بپوشان تا بتوانم آتش خشم را فرو نشانم.  امیرالمومنین علی(ع) فرموده است: الغضب نار موقدة. من کظمه اطفأها و من اطلقه کان اول محترق بها. غضب آتشی است افروخته، هر کس در ضمیر خود آن را فرونشاند خاموشش نموده است و هر کس آزادش گذارد خود، اول کسی است که در شعله ‏های آن خواهد سوخت.  امیرالمومنین علی(ع) فرموده است: الغضب یفسد الالباب و یبعد عن الصواب. غضب، عقل را فاسد می‏کند و آدمی را از تشخیص صلاح و صواب دور می‏سازد.  در حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) آمده است: فقط در موقع غضب می توان عقل و رأی افراد را سنجید.

 نصایح شیطان به حضرت نوح(ع) :  هنگامی که خشم،تو را فرا می گیرد به یاد من باش  هنگامی که در میان دو نفر قضاوت میکنی، مراقب من باش.  و هنگامی که با زن بیگانه ای تنها هستی، و هیچکس در آنجا نیست، باز به یاد من باش.  "و اطفاء النائرة "  بارالها! زیور صلاحیت و لباس تقوا را به من بپوشان تا بتوانم از فوران غیظ جلوگیری کنم.  ما مداح ها باید فتنه را خاموش کنیم. الآن عده ای در حال برنامه ریزی برای ایجاد فتنه هستند.  امیرالمومنین علی(ع) می فرماید: سبب و مایه ی فتنه ها کینه است.  امیرالمؤمنین علی(ع): سرآغاز پیدایش فتنه ها، در حقیقت ، پیروی از هوس ها و بدعت نهادن در احکام است.  امیرالمومنین علی(ع): فتنه‏ ها سه ‏چیز است: زن‏ دوستی، که آن شمشیر شیطان است و شرابخواری ، که آن دام شیطان است و عشق به درهم و دینار ، که آن تیر شیطان است . کسی که عشق به زنان داشته باشد، از زندگیش بهره ‏مند نشود و کسی که مشروبات را دوست داشته باشد، بهشت بر او حرام گردد و کسی که عشق به درهم و دینار داشته باشد، بنده دنیاست.  شیخ محمود نجفی به من می گفت: منصور، امام حسین(ع) می تواند تو را تامین کند، لذا پول نگير!